EL GRANDE SEBASTIAN VENIER? IN COA (IN CODA) COME I ALTRI CITADINI

QUESTA NOTA ('STA NOTA) LA SCRIVO IN VENEZIAN. me toca :)

Uu gran esempio del senso egalitario del patriziato venessian (nessun nome, nessun casato sora i altri. Tuti a servizio del Lion, de San Marco e del Stato Veneto) ze riportà in un famoso discorso de Marco Foscarini al Senato Veneto, tuto in lengua venessiana:

"Non sa uscirne dalla memoria quelo che ho leto fin da la zoventù, in un scritor del secolo prossimo scorso.
Vien a Venezia in signor Spagnolo de alta sfera..; el gera intervenudo molti ani avanti ne la bataglia de le Curzolari (Lepanto) .. e però l'aveva conossudo assae da vizin quel gran omo de Sebastian Venier ...che soleva uscir in publico con gran cortegio (corteo, essendo il vice comandante della flotta e comandnate dei veneti) de zento e più nobili dipendenti dal suo comando.
le Procuratie Nove

Richiesto.. cosa l'avesse osservà della cità nostra, che  a lu paresse più degna de ammirazion, l'unica meravegia che mi disse xe stada quela de osservar Sebastian Venier soto le Procuratie Nove in ato de suplicante, e come un vil Grego (uno degli ultimi,insomma), che al tempo de la guera g'aveva servio ne l'Armata, ghe sia passà davanti senza neppur cavarse el capelo - e l'ha terminà escalmando:

=Oh! Beata cità! oh divine leggi, valevoli a conseguir che l'abito de una qualsiasi sovrana autorità no guasti per niente al ritorno (de) la moderazion de la vita civil!

Commenti